Lättläst om kommunen

På bilden syns hamnen i Öregrund
Här kan du läsa om Östhammars kommun.
Östhammars kommun har 5 större orter.
Orterna är Alunda, Gimo, Öregrund,
Österbybruk och Östhammar.
I Östhammars tätort bor ungefär 4500 människor.
 
Det finns nästan 6000 sommarstugor här.
Östhammars kommun är omtyckt av turister
som har båt eller som vill campa.
Det bor fler människor i Östhammars kommun
på sommaren.

3 saker är viktiga för Östhammars kommuns framtid.
Det är ett slutförvar för använt kärnbränsle i Forsmark,
Dannemora gruvor
och en bättre väg mellan Östhammar och Uppsala.

Är du turist?
Läs om turistbyråerna i Östhammars kommun.

Tillgänglighet
Läs om Östhammars kommuns tillgänglighetguide

Publicerad: 2011-09-07