Gå till innehållet

Utebliven sophämtning och slamtömning på grund av förbudsskyltar

På grund av mjuka vägar och förbuds- och begränsningsskyltar uteblir sophämtning och slamtömning på flera platser i kommunen. Dispens behöver skickas in till kommunen som ger tillstånd att hämtningen får utföras.

Då våra renhållningsfordon väger över 20 ton behövs tillstånd. De vägföreningar, samfälligheter och markägare som satt upp skyltar  som förbjuder tung trafik måste lämna en skriftlig dispens till kommun som ger renhållningsfordonen tillstånd att köra på vägen. 

Skicka in en skriftlig dispens till kommunen

Vill ni ha sophämtning och slamtömning behöver ni godkänna detta skriftligen till Östhammar direkt, via e-post osthammardirekt@osthammar.se

Ange:

  • Namn på vägföreningen/samfällighet/markägare

  • Vilken väg ni godkänner att  renhållningsfordon får köra på

  • Vilken tidsperiod

  • Kontaktperson

Kontakter

Publicerad
5 mars 2021
Senast uppdaterad
5 mars 2021
Ansvarig organisation
Avfallsenheten