Gå till innehållet

Högre betyg i årets NKI-mätning

Resultatet från årets NKI-mätning (Nöjd Kund Index) som nyligen presenterades visar att nöjdheten med kommunens service höjts. 2019 års resultat på 62 har nu blivit 69.

I den årliga NKI-undersökningen får företag och privatpersoner i Östhammars kommun betygssätta sina erfarenheter av kontakten med kommunen. Betygsättningen görs inom områdena tillgänglighet, rättssäkerhet, information, bemötande, kompetens och effektivitet.


- Det är förstås roligt att se en ökning i resultaten när vi idag jobbar mer aktivt för att kommuninvånare och företag ska uppleva en hög service från kommunen. Än finns det mycket kvar att göra, men vi är på väg åt rätt håll, säger Nina Laukkanen Mållberg, ansvarig för NKI på Östhammars kommun.

De myndighetsområden som mäts i undersökningen är bygglov, miljö- och hälsoskydd, livsmedel, serveringstillstånd, brandskydd och markupplåtelse.

Årets undersökning visar höga betyg inom områdena bygglov och livsmedel. Även inom området Miljöskydd syns klart förbättrade resultat.

Här kan du ta del av resultattabellen

Publicerad
30 april 2021
Senast uppdaterad
30 april 2021
Ansvarig organisation
Samhällsbyggnadskontoret