Just nu skickar vi ut vykort till dig som är 65 år eller äldre, med enkla råd om hur du kan skydda dig mot bedrägerier.
– Vi vill att man ska kunna känna sig trygg i kontakten med kommunen och andra myndigheter och samtidigt bidra till att färre riskerar att utsättas för bedrägerier, säger Ida Eklöf, biträdande socialchef.