Vill du vara en del av kommunens beredskapslager för drivmedel?
Ett samarbete med det lokala näringslivet kring ett beredskapslager för drivmedel är en önskad modell för oss att kunna utveckla vår försörjningsberedskap. Nu behöver vi få kontakt med dig som vill vara med och bidra till att lokalsamhället ska fungera i en krissituation.
3 000 kr per m3 och år, det är ersättningen till lantbrukare, åkeriägare eller andra som har möjlighet att lagra 1-3 m3 och som vill skriva avtal med oss om att göra det. Om och när kommunen behöver nyttja avtalet utgår därutöver ersättning enligt gällande marknadspris för drivmedel.
Var med och bidra!
Kommuner och regioner behöver stärka sin förmåga att kunna bedriva sin verksamhet vid fredstida kriser, höjd beredskap eller krig. Att vi kan upprätthålla samhällsviktiga verksamheter som äldreomsorg, skola och dricksvattenförsörjning är avgörande för att lokalsamhället ska fungera i en krissituation. Vi hoppas att du som kan vill vara med och bidra till en utvecklad försörjningsberedskap.
Tipsa din granne!
Du som är intresserad av att teckna ett drivmedelsavtal med oss – tveka inte att höra av dig med eventuella frågor. Kanske känner du någon annan som du tror skulle vara intresserad av att samarbeta med oss – tipsa gärna! Skicka ett mejl med dina kontaktuppgifter till beredskap@osthammar.se eller ring vår kundtjänst Östhammar Direkt, tel 0173-86000, senast den 31 augusti 2026.
Vi ser fram emot att höra från dig!