Gå till innehållet

Begränsad framkomlighet vid Strandgatan 3B i Öregrund den 21-24 oktober, vänligen kör försiktigt och följ anvisningarna på platsen. Frågor kan besvaras av Gästrike Vatten

Från och med den 8 september fram till slutet av oktober kommer Gästrike Vatten att genomföra en planerad läcksökning av dagvatten- och avloppsnäten i Östhammars tätort och Norrskedika. Läs mer på vår hemsida

Hemtjänst

2. Vad kan du få hjälp med?

Vad du kan få hjälp med beror på vad just du behöver och kan till exempel vara:

  • Trygghetslarm

  • Serviceinsatser som städ, tvätt och inköp

  • Hjälp att iordningställa måltider och sällskap vid måltider

  • Personlig omvårdnad som klädsel, hygien och förflyttningar

Det görs alltid en individuell bedömning i varje ansökan.

Planering tillsammans med hemtjänsten

Planerandet av dina beviljade insatser gör du tillsammans med hemtjänsten och ni gör en genomförandeplan för dig och dina insatser.

Hemtjänsten kan inte representera dig om du vill/behöver förändra dina insatser, utan du behöver kontakta biståndshandläggare direkt. De kan vara dig behjälplig om du har svårigheter att komma i kontakt med oss att meddela oss om att behov finns av kontakt.

Ge dina synpunkter

Har du beröm eller kritik på utförandet av insatserna kontaktar du ansvarig enhetschef för vald hemtjänst. Har du beröm eller kritik gällande myndighet, Enheten för äldre och bistånd, kontaktar du ansvarig enhetschef. Du kan även lämna in en skriftlig synpunkt blanketten, se nedan länk.

Information på finska