Gå till innehållet

Begränsad framkomlighet vid Strandgatan 3B i Öregrund den 21-24 oktober, vänligen kör försiktigt och följ anvisningarna på platsen. Frågor kan besvaras av Gästrike Vatten

Från och med den 8 september fram till slutet av oktober kommer Gästrike Vatten att genomföra en planerad läcksökning av dagvatten- och avloppsnäten i Östhammars tätort och Norrskedika. Läs mer på vår hemsida

Hemtjänst

5. Hur lång tid tar det innan jag får mitt beslut?

Utredning och beslut

Biståndshandläggaren utreder din ansökan utifrån ditt behov och beslutar om du har rätt till insatser eller inte. Handläggningen sker skyndsamt och i turordning. Tänk på att om din ansökan saknar nödvändig information kan det innebära en längre handläggningstid. När utredningen är klar får du en kopia på beslutet i din brevlåda.

Tidsbegränsade insatser och uppföljning

Det flesta insatser är tidsbegränsade, allt från några månader till ett år, och handläggare kommer kontakta dig för uppföljning innan beslutstiden löper ut. Förändras ditt behov under beslutsperioden, du kanske behöver mer hjälp eller inte behöver hjälpen alls längre, då kontaktar du bara biståndshandläggare via Östhammar Direkt 0173-86 000.

Vid ändrade behov

Gäller det pågående ärenden rekommenderar vi att ni ringer via Östhammar Direkt, så ringer ansvarig handläggare upp så snart som möjligt, inom 48h. Är inte ansvarig handläggare i tjänst ringer alltid en kollega upp.

Frågor och råd

Har du generella frågor eller vill få generella råd kan du förutom att ringa via Östhammar Direkt även ringa Enheten för äldre och bistånds mottagningstelefon 0173-86 459, eller mejla till bistandsenheten@osthammar.se.

Mottagningstelefonen är öppen 2 timmar/dag. Övrig tid, ring Östhammars Direkt på telefon 0173-860 00

Information på finska