Gästrike vatten har fått tillbaka provsvaren som visar att vattentäkten inte har påverkats av oljeutsläppet.Under eftermiddagen återgå ordinarie försörjning av dricksvatten. För mer information se Gästrike Vattens hemsida

Boka tid för borgerlig vigsel

Det är gratis att gifta sig borgerligt i Östhammars kommun. Du utformar din vigsel tillsammans med din vigselförrättare.

Innan du får gifta dig måste Skatteverket göra en hindersprövning. Du kan ladda ner en ansökan om hindersprövning på Skatteverkets webbsida eller ringa 0771-56 75 67 för att ställa frågor om hindersprövning.

I Östhammars kommun finns det fler vigselförrättare att välja mellan. Ta kontakt med den vigselförrättare du vill ha, genom knappen nedan, för att boka vigsel.