Gå till innehållet

Förändringsledare, Östhammar

Arbetsplats

Varje dag går cirka 1700 personer till arbetsplatsen Östhammars kommun för att leverera välfärd och utveckling så att vårt lokala samhälle kan fortsätta vara tryggt och attraktivt. Vi gör det tillsammans, med engagemang, ansvar och öppenhet. Det är vi stolta över.

Vill du arbeta med att genomföra Sveriges största och mest genomgripande vårdreform sedan ädelreformen? Är du en skicklig pedagog och kommunikatör som dessutom förmår att leda och hålla ihop komplexa förändringsprocesser? Då kan du vara den vi söker. Hos oss erbjuds du förskottssemester, möjlighet att växla in din semesterersättning mot extra lediga dagar, friskvårdsbidrag och tjänstepension.

Arbetsbeskrivning

Det krävs en omställning i hela vårdkedjan för att vården behöver komma närmare patienten och brukaren. I denna roll får du möjligheten att leda den interna omställningen och hålla ihop det gemensamma arbetet.

Uppdraget kommer bland annat innehålla:
• Upprättande av en förändrings- och kommunikationsplan för arbetet 2022-2023.
• Ansvara för att samordna, planera och följa upp de strategiska initiativ som ligger inom ramen för uppdraget.
• Vara delaktig i utveckling av kommunikationen rörande arbetet med effektiv och nära vård.
• Utifrån ett kommunikations- och förbättringsperspektiv säkerställa och förbättra interna projekt som rör arbetet med effektiv och nära vård samt stötta arbetet som sker i samverkan med Region Uppsala.

Vi som söker en kollega till detta uppdrag arbetar på sektor Omsorg och din nästa chef blir sektorchef. Du kommer bli en del av ett sammansvetsat högkompetent team där bland annat Östhammars kommun och Region Uppsalas gemensamma närvårdsstrateger ingår.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en adekvat universitets- eller högskoleexamen och som har lång och dokumenterat erfarenhet av strategisk kommunikation, internkommunikation och förändringsledning i komplexa verksamheter. Du bemästrar samtliga delar i uppdraget från att skapa en strategisk plan till att implementera och åstadkomma resultat och verksamhetsnytta. Med andra ord letar vi efter dig som både har förmåga att planera, driva och leda uppdrag samtidigt som du förstår kärnan i verksamheten, förändringsledningens betydelse och värdet av kommunikation. Om du har arbetat med ledarutveckling/ förändringsledning är det meriterande. Det är även en fördel om du har god kännedom om såväl Östhammars kommun som Region Uppsala.

Som person är du skicklig på att skapa nätverk och utveckla relationer som bygger på samarbete, tillit och förtroende. Det är avgörande att du är en god analytiker som ser samband ur ett helhetsperspektiv. Det är även viktigt att du förstår konsekvenser av olika lösningsförslag och bemästrar konsten att kommunicera. Att du är flexibel och har lätt att anpassa dig till ändrade förutsättningar är en förutsättning för att lyckas att driva uppdraget i mål.

Stämmer ovanstående beskrivning in på dig? Varmt välkommen med din ansökan.

Östhammars kommun välkomnar alla sökande då vi eftersträvar blandade arbetsplatser och ser våra olikheter som en styrka och tillgång.

I den här rekryteringen har vi valt vilka kanaler vi vill synas i och undanber oss därför ytterligare erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp.

När du söker jobb hos oss ber vi dig söka digitalt för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan digitalt kan du skicka din ansökan märkt med referensnummer till:

Östhammars kommun
Sektor Verksamhetsstöd
Box 66
742 21 Östhammar

Sök jobbet

Publicerades
11 oktober 2021
Ansök senast
7 november 2021
Avdelning
Sektor Omsorg
Anställningsform
Tidsbegränsad anställning
Omfattning
Heltid 100%
Tillträde
2022-03-01
Referensnummer
KS-2021-665
Kontaktpersoner
Lina Edlund
Sektorchef
0173-862 23
Lina.Edlund@osthammar.se
Maud Johansson
Närvårdsstrateg
0173-86439
Maud.Johansson@osthammar.se
Facklig representant
Madelene Karlsson
Vårdförbundet
madelene.karlsson@osthammar.se
Linus Westin
Vision
0173-862 00
Linus.Westin@osthammar.se