Gå till innehållet

Logotyp

Användning av logotyp

Logotypen ska alltid användas och placeras enligt vår grafiska profil. Logotypen får användas exempelvis när kommunen är avsändare av en trycksak eller arrangör av ett evenemang.

Om du har frågor kring användningen av vår logotyp eller om du behöver den i högupplöst format för att använda i tryckt material så kan du kontakta enheten för marknad och kommunikation.

Om vår logotyp

Östhammars kommuns logotyp består av vårt vapen och texten Östhammars kommun – En del av Roslagen, som är satt i ett särskilt typsnitt och färg. Det är ett traditionellt vapen som funnits sedan kommunsammanslagningen 1974. Skeppet fanns redan på Öregrunds stadsvapen från 1948 och järnmärkena syftar på den järnhantering som förekommit i Dannemora.

Kommunens logotyp 4 maj 2020

Östhammars kommuns logotyp består av vårt vapen och texten Östhammars kommun