Gå till innehållet

Från och med den 8 september fram till slutet av oktober kommer Gästrike Vatten att genomföra en planerad läcksökning av dagvatten- och avloppsnäten i Östhammars tätort och Norrskedika. Läs mer på vår hemsida

Begränsad framkomlighet på väg C288 mellan Hökhuvud och Börstil under vecka 45-52 oktober, vänligen kör försiktigt och följ anvisningarna på platsen.

Kommunikation och kundtjänst

Verksamhetsområdet kommunikation och kundtjänst arbetar med kommunens interna och externa kommunikation.

Vad vi gör

Kommunikation och kundtjänst arbetar för att göra det enkelt att nå kommunen och få tydlig, korrekt information. Kommunikationsenheten ansvarar för kommunens webbplatser, osthammar.se och intranätet Ines, samt utvecklar och underhåller verktyg och kanaler för intern och extern kommunikation. Enheten svarar på frågor i sociala medier, utbildar och stöttar verksamheterna i deras kommunikation, hanterar kommunens information vid kriser och arbetar för att stärka kommunens varumärke.

Kundtjänsten, Östhammar Direkt, hjälper invånare, företag och besökare att komma i kontakt med rätt person i organisationen, tar emot besökare och svarar på frågor från allmänheten.

Kommunens tryckeri servar verksamheterna med trycksaker och hanterar beställningar av exempelvis kuvert och namnskyltar till kontor.

Politisk ledning

Styrs av Kommunstyrelsen.

Ledning

Kontakta Kommunikation och kundtjänst

Kommunikation och kundtjänst
kommunikation@osthammar.se