Gå till innehållet

Från och med den 8 september fram till slutet av oktober kommer Gästrike Vatten att genomföra en planerad läcksökning av dagvatten- och avloppsnäten i Östhammars tätort och Norrskedika. Läs mer på vår hemsida

Ändrad faktureringsrutin för sophämtning

Vi har ändrat faktureringsintervallet för sophämtningen. Grundavgiften delas upp och faktureras numera fyra gånger per år, i stället för som tidigare två gånger.

Just nu får vi många samtal till vår kundtjänst Östhammar direkt som handlar om fakturan för sophämtning, som nyligen skickats ut. Nytt från och med den 1 januari 2023 är att grundavgiften numera fakturerar kvartalsvis. Det gäller även för kunder med sommarabonnemang.
  – Vi hoppas att den informationen besvarar eventuella frågor som kan uppstå när decemberfakturan landar i våra kunders brevlåda, säger Maria Wallström, avfallshandläggare.

Här kan du läsa mer om renhållningstaxan och vårt arbete med avfallshantering:
Mina sidor - Östhammars kommun (osthammar.se)

Kontakter

Publicerad
13 december 2023
Senast uppdaterad
13 december 2023
Ansvarig organisation
Samhällsbyggnadskontoret