Gå till innehållet

Bruksgymnasiet tävlar i marknadsföring

Elever vid Bruksgymnasiet i Östhammar, Fyrisskolan i Uppsala och Högbergsskolan i Tierp tävlar.

Tävling på länsnivå för gymnasieelever

 
Kung Henry ingår i tävlingsjuryn Foto: Torkel Engström

Bästa logotype och marknadsplan

Enligt den nya Gymnasiereformen ska entreprenörskap genomsyra all gymnasieutbildning. Nu får gymnasieeleverna på Bruksgymnasiet i Östhammar, Fyrisskolan i Uppsala och Högbergsskolan i Tierp tävla om att skapa den bästa logotypen och marknadsplanen för Teknikcollege Uppland.

- Vi samarbetar med Ung Företagsamhet i Uppsala län och har fått ihop en kanonjury, säger Margaretha Sjöberg Boström, projektledare för Teknikcollege Uppland.

Fem unga bedömer bidragen

I juryn som ska bedöma bidragen ingår
Henry Bowers, ”Kung Henry”, känd slampoet och hiphop-artist
Emma Andersson som går i årskurs 9 på Vallonskolan
Jens Persson, delägare och grundare till Bitcycle som bl a utvecklar appar till mobiltelefoner
Caroline Sollenberg, projektledare på Ung Företagsamhet i Uppsala län
Sarah Svensson, projektsamordnare i Östhammars kommun.

Syftet med tävlingen är att få fler tjejer och killar att söka tekniskt inriktade gymnasieprogram. Målgruppen är elever i årskurs 7-9.

- Vi delar ut första, andra och tredje pris på Ung Företagsamhets vårmässa ”våga vara egen” i mars 2012. Både skolan och eleverna kommer att belönas. Nu ser vi fram emot många bidrag, hoppas Margaretha Sjöberg Boström.

Läs mer om tävlingen för Teknikcollege Uppland

Läs mer om Teknikcollege Uppland  

Publicerad
13 september 2011
Senast uppdaterad
12 maj 2016