Gå till innehållet

Begränsad framkomlighet vid Strandgatan 3B i Öregrund den 21-24 oktober, vänligen kör försiktigt och följ anvisningarna på platsen. Frågor kan besvaras av Gästrike Vatten

Från och med den 8 september fram till slutet av oktober kommer Gästrike Vatten att genomföra en planerad läcksökning av dagvatten- och avloppsnäten i Östhammars tätort och Norrskedika. Läs mer på vår hemsida

Svar på frågor om utskickade inkassobrev

Östhammars kommun har de senaste dagarna skickat ut inkassokrav på obetalda fakturor. Dessvärre har det blivit fel då det inte framgår av inkassosokravet vilken faktura det avser. I vissa fall har också inkassokrav gått ut på fakturor som kunden har betalt.

Östhammars kommun kommer att kontakta de kunder som fått inkassokrav och informera om vilken faktura det avser eller om inkassokravet är felaktigt.

Det har utryckts farhågor att inkassokrav med automatik medför att mottagaren får en betalningsanmärkning eller hamnar hos Kronofogden. Så är inte fallet utan det krävs ytterligare åtgärder innan det går så långt.

Vi beklagar det inträffande och ber om ursäkt för den olägenhet det orsakat.

Kontakter

Publicerad
8 februari 2017
Senast uppdaterad
8 februari 2017
Ansvarig organisation
Kommunledningskontoret