Gå till innehållet

Östhammar Direkt

Östhammar Direkt är vår kundtjänst som tar emot dina frågor och synpunkter

När du ringer oss

När du ringer Östhammar Direkt på telefonnummer 0173-860 00 presenteras ett antal knappval. Om du inte tycker att ditt ärende passar in på några av valen – tryck 9 eller stanna kvar i luren så får du alltid hjälp med ditt ärende.

Gäller ditt ärende

Äldreomsorg, funktionsnedsättning, försörjningsstöd, övriga sociala frågor Tryck 1
Renhållning, som sopor, latrin- och slamtömning Tryck 2

Bygglov, miljö eller enskilt avlopp    

Tryck 3

Gata, park och kommunala fastigheter

Tryck 4
Skola och barnomsorg Tryck 5
Kultur och fritid Tryck 6

Vill du ha hjälp på finska?

Haluatko palvelua Suomeksi?

Tryck 8
Paina näppäintä 8

Efter stängning kan du få hjälp genom att ringa följande telefonnummer     

Socialjouren
Tfn: 018-15 00 00

Östhammars kommuns jour
Hjälp vid frågor som rör hinder i gatan, vattenläckor, ventilationsproblem med mera.
Tfn: 018-10 39 00 

Gästrike Vatten
Frågor eller felanmälan som gäller kommunalt vatten och avlopp, ring Gästrike Vatten.
Tfn: 020-37 93 00

Relita AB
Vid behov av akut slamtömning ring kommunens entreprenör Relita AB. Hämtning sker inom sex timmar.
Tfn: 0173-216 00

Turistinformation

Du hittar mer turistinformation på VisitRoslagens webbplats, www.visitroslagen.se eller genom att ringa turistbyrån.
Tfn: 0767-650 660

Avvikande öppettider

Dag före röd dag och klämdag stänger vi kl 15.

Politisk ledning

Styrs av Kommunstyrelsen.

Ordinarie öppettider

Måndag
08:00-17:00
Tisdag
08:00-17:00
Onsdag
08:00-17:00
Torsdag
08:00-17:00
Fredag
08:00-16:00
Lördag
Stängt
Söndag
Stängt

Avvikande öppettider

24/12
Stängt
25/12
Stängt
26/12
Stängt
1/1
Stängt
6/1
Stängt

Kontakta Östhammar Direkt

Östhammar Direkt
Box 66
742 21 Östhammar
T: 0173 - 860 00 osthammardirekt@osthammar.se