Gå till innehållet

Naturreservat och smultronställen i naturen

Barn håller i vitsippa

Smultronställen i naturen

Smultronställen i naturen är särskilt utvalda utflyktsmål med höga natur- och friluftsvärden. Det är ett samarbete mellan Upplandsstiftelsen och kommunerna i länet. I Östhammars kommun finns sex smultronställen: Aspobadet, Gräsö gårdKallerö, Krutudden, Rävsten och Östra Tvärnö.

Naturreservat

I Östhammars kommun finns nära 40 naturreservat. Allt från skärgårdsmiljö och skogar till myrmarker. I Naturkartan hittar du dem som är mest tillgängliga för besökare, med stigar, rast- och grillplatser.

Naturkartan

I appen Sveriges naturkarta och på hemsidan www.naturkartan.se kan du hitta ditt närmaste naturreservat, friluftsområdet eller smultronställe.

För mer information om vandringsleder, klicka här.

Utökad tillgänglighetsinformation

På Upplandsstiftelsen hemsida kan du hitta pdf:er med kartor, foton och detaljerad information om några av länets naturområden. Områdena förvaltas av länets kommuner och av Upplandsstiftelsen. Tanken är att du som vill och behöver ska kunna förbereda dig väl inför besöket. Länk till Upplandsstiftelsen.

Kontakter