Gå till innehållet

Fastighetsenheten undersökte kundnöjdheten

Under mars månad har fastighetsenheten i Östhammars kommun öppnat upp för medborgare att svara på en enkät med frågor rörande enhetens verksamhetsområden. Vi fick in 221 svar, vilket är cirka 1% av kommunens befolkning.

Tanken med undersökningen är att få in förslag på förbättringsåtgärder för fastighetsenhetens vidare arbete, samt att över tid kunna se medborgares inställning till de här frågorna.

- För oss är det viktigt att alla som rör sig i kommunen, såväl boende som besökare, är så nöjda som möjligt med det arbete vi gör. Men det är också viktigt att vi framöver når ut med information så att så många som möjligt får rätt förväntningar på vad kommunen har i uppdrag att göra, säger Erik Kjellberg, chef på fastighetsenheten.

Fastighetsenheten bildades i november 2022, och en enhetschef tillsattes den 1 februari 2023, vilket innebär att enheten i nuvarande form får se resultatet från enkäten som en sorts referensdata, och först vid nästa undersökning kan vi se hur den nya organisationens arbete går.

Nedan redovisas de frågor vi ställde i enkäten, visat med medelvärdet på vad alla svaranden tyckte. Vi kommer nu att gå igenom resultatet och alla frisvar och se vad vi kan arbeta vidare med. Det går såklart inte att göra allt på en gång, men vi kommer välja ett par prioriterade områden som vi ska titta på. Det kommer mer information om detta senare.

 

  mätare1  
  mätare2  
  mätare3  
  mätare4  
  mätare5  

 

  

 

 

 

Publicerad
28 april 2023
Senast uppdaterad
28 april 2023
Ansvarig organisation
Samhällsbyggnadskontoret