Gå till innehållet

Konsumentvägledning

Konsumentvägledning ges av Konsument Uppsala genom ett samverkansavtal. Telefonrådgivning 018-727 18 20. Måndag-fredag, inga bestämda telefontider.

Du kan även ringa Östhammar Direkt på telefonnummer 0173-86 000 och be att få bli uppringd.

Vill du träffa en konsumentvägledare i Östhammar?

Det kommer att ordnas genom bokade besök. Kontakta Konsument Uppsala eller Östhammar Direkt. 

www.uppsala.se/konsument
Besöksadress: Stadsbiblioteket, Svartbäcksgatan 17, Uppsala

Du kan kontakta konsumentvägledningen när du

  • vill ha råd före ett köp
  • vill göra miljö- och klimatsmarta val
  • har frågor om telefoner och abonnemang
  • ska skriva avtal med en hantverkare
  • har frågor om bilköp och bilreparationer
  • vill ha hjälp att kontakta företag om du är missnöjd

Föreläsningar och kurser

Konsumentvägledningen erbjuder också föreläsningar och gruppdiskussioner om konsumenträtt och ekonomi. Vi samarbetar gärna med lärare och andra för att sprida kunskap och engagemang i konsumentfrågor.

Hallå konsument

”Hallå konsument” är en upplysningstjänst som drivs av Konsumentverket. Dem kan du kontakta oavsett var du bor i Sverige.

hallakonsument.se finns frågeforum, artiklar och andra verktyg. Deras vägledare svarar i telefon 0771-525 525 eller via chatt, e-post, brev och Facebook.

Telefontider

Måndag-torsdag 9-15
Fredag 9-12

Kontakter